Regulamin sklepu
Regulamin sklepu internetowego pieknyplan.pl
SPIS TREŚCI:
1.
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
2.
WARUNKI
ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.
SPOSOBY
I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.
KOSZT,
SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
5.
REKLAMACJA
PRODUKTU
6.
POZASĄDOWE
SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO
TYCH PROCEDUR
7.
PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.
POSTANOWIENIA
DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
10.
WZÓR
FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Sklep
Internetowy www.pieknyplan.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec
się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów
mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są
nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta.
Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani
ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy
bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości
należy tłumaczyć na korzyść konsumenta.
W przypadku
ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi
przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod
adresem internetowym www.pieknyplan.pl prowadzony jest przez Agatę Węglewską
prowadzącą nierejestrowaną działalność gospodarczą, posiadającą: adres miejsca
wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Gniewska 17/115, 81-047
Gdynia, adres poczty elektronicznej: kontakt@pieknyplan.pl.
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest
zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu
Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej.
1.3. Administratorem danych osobowych
przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień
niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach,
przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie
Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady
dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie
Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz
prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w
Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze
Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie
związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu
Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem
wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki
ustawowe Sprzedawcy).
1.4. Definicje:
DZIEŃ ROBOCZY
– jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy.
FORMULARZ
ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym
umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do
elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu
dostawy i płatności.
KLIENT – (1)
osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna
posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo
(3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży
ze Sprzedawcą.
KODEKS CYWILNY
– ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93
ze zm.).
PRAWO
AUTORSKIE – ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994
r. (Dz.U. Nr 24, poz. 83 ze zm.).
PRODUKT –
dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN –
niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
SKLEP
INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym:
www.pieknyplan.pl
SPRZEDAWCA,
USŁUGODAWCA – Agata Węglewska prowadząca nierejestrowaną działalność
gospodarczą, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do
doręczeń: ul. Gniewska 17/115, 81-047 Gdynia, adres poczty elektronicznej:
kontakt@pieknyplan.pl.
UMOWA
SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a
Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
USŁUGA
ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na
rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
USŁUGOBIORCA –
(1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba
prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca lub zamierzająca
korzystać z Usługi Elektronicznej.
USTAWA O
PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.
2014 poz. 827 ze zm.).
ZAMÓWIENIE –
oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2.
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym
dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Formularz Zamówienia.
·
Formularz
Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem
dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie
Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie
dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2)
kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia
pola „Kupuję i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej
modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi
komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W
Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych
dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer
domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej,
numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y,
ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W
wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy
firmy oraz numeru NIP.
·
Usługa
Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma
charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego
pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za
jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.2. Wymagania techniczne niezbędne do
współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1)
komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2)
dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej
wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari lub
Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5)
włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz
obsługi Javascript.
2.3. Usługobiorca obowiązany jest do
korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi
obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i
własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca
obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4. Usługodawca przestrzega art. 14
ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), zgodnie z którym nie ponosi
odpowiedzialności za przechowywane dane podane przez Usługobiorcę, jeśli nie
wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w
razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości
o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie
uniemożliwi do nich dostęp.
2.5. Tryb postępowania reklamacyjnego
dotyczący Usług Elektronicznych:
·
Reklamacje
związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe
reklamacje związane z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury
reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 6 Regulaminu) Usługobiorca może składać na
przykład w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres: kontakt@pieknyplan.pl
·
Zaleca
się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty
wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3) danych
kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie
reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę
jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
·
Ustosunkowanie
się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3.
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między
Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia
za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.1
Regulaminu.
3.2. Cena Produktu uwidoczniona na
stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki.
O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a
także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi
pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat
– o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu
Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia
przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.3. Procedura
zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówienia
·
Zawarcie
Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu
przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.1
Regulaminu.
·
Po
złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz
jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia
i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę
Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia
adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia
Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz
potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta
powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz
udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1)
udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2)
przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2 Regulaminu.
Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie
informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4.
SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi
następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
·
Płatność
przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
·
Płatności
elektroniczne. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media
S.A
4.2. Klient
obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia
zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.
KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu do Klienta jest
odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w
tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane
Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej
kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili
wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.2. Sprzedawca udostępnia Klientowi
następujące sposoby dostawy Produktu:
1.
Przesyłka
pocztowa.
1.
Przesyłka
kurierska (kurier DHL)
2.
Przesyłka
z odbiorem w paczkomacie.
5.3.
Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi od 2 Dni Roboczych do 14 Dni Roboczych, chyba
że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy
termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy
jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 14 Dni Roboczych.
Termin dostawy Produktu do Klienta rozpoczyna swój bieg od dnia uznania
rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
6.
REKLAMACJA PRODUKTU
6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub
prawną (rękojmia), są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w
szczególności w Kodeksie Cywilnym (w tym art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).
6.2. Sprzedawca obowiązany jest
dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
6.3. Reklamacja może zostać złożona
przez Klienta na przykład:
1.
pisemnie
na adres: Gniewska 17/115, 81-047 Gdynia.
2.
w
formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@pieknyplan.pl.
6.4. Zaleca się podanie przez Klienta w
opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania
sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia
o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych
kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę
jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5. Sprzedawca ustosunkuje się do
reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem,
wykonując uprawnienia z tytułu rękojmi, zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia
wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena
ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie
14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
6.6. Klient, który wykonuje uprawnienia
z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: Gniewska 17/115, 81-047 Gdynia. W przypadku Klienta będącego
konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca. Jeżeli ze względu na
rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez
Klienta będącego konsumentem byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany
jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
6.7. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu
Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta
niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
7.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ
ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Szczegółowe informacje dotyczące
możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do
tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów pod adresem:
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333,
email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1,
00-030 Warszawa), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy
konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich.
7.3. Konsument posiada następujące
przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do
stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie:
http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania
sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na
stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej
przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy
ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem
porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220
(infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie
wg taryfy operatora).
7.4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego
systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na
szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i
wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów
i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego
zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o
świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem
internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej
na odległość nie przysługuje konsumentowi m. in. w odniesieniu
do Umowy Sprzedaży, której przedmiotem jest:
1.
Produkt
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. Produkt wykonany na
specjalne życzenie Klienta).
8.2. Z zastrzeżeniem pkt. 8.1 wyżej,
konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 30 dni
kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia
kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.9 Regulaminu. Do zachowania
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o
odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
·
pisemnie
na adres: Gniewska 17/115, 81-047 Gdynia;
·
w
formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@pieknyplan.pl.
8.3. Przykładowy wzór formularza
odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach
Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 12 Regulaminu. Konsument
może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.4. Bieg terminu do odstąpienia od
umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w
posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż
przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego
Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu
Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z
Produktów.
8.5. W przypadku odstąpienia od umowy
zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.6. Sprzedawca ma obowiązek
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu
dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie
Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził
się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili
otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.7. Konsument ma obowiązek
niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia, w
którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie
upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że
sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed
jego upływem. Konsument powinien zwrócić Produkt na adres: Gniewska 17/115, 81-047 Gdynia.
8.8. Konsument ponosi odpowiedzialność
za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Produktu.
8.9. Możliwe koszty związane z
odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść
konsument:
·
Jeżeli
konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób
dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do
zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
·
Konsument
ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.10. Zawarte w niniejszym punkcie 9.
Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia
2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy lub Klienta
będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt 9. Regulaminu oraz
wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie
Klienta lub Usługobiorcę niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r.
i dla umów zawartych od tego dnia niebędącego także osobą fizyczną zawierającą
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo
odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez
podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do
Sprzedawcy.
9.3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć
dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości
albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz
faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę
o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez
wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.5. Odpowiedzialność
Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej
podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia,
jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz
kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty
jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu
poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez
Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w
przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży.
Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia
umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca
nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy
Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy
zawierane są w języku polskim.
10.2. Zmiana Regulaminu:
1.
Usługodawca
zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to
jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw; dodania lub
zmiany Usług Elektronicznych – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na
realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
1.
W
przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze
ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Newsletter) zmieniony Regulamin
wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384
oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo
powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni
kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu
skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych
Usługobiorca ma prawo odstąpienia od umowy.
2.
W
przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze
niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden
sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów przed dniem wejścia w
życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu
na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane
Umowy Sprzedaży.
10.3. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy
prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze
zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.
10.4. Niniejszy Regulamin nie wyłącza
przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu konsumenta
zawierającego umowę z Usługodawcą/Sprzedawcą, których nie można wyłączyć w
drodze umowy. Usługodawca/Sprzedawca gwarantuje w takim wypadku konsumentowi
ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze
umowy.
11.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten
należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
–
Adresat:
Agata
Węglewska
ul. Gniewska
17/115, 81-047 Gdynia
kontakt@pieknyplan.pl
–
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o
dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie
następującej usługi(*)
–
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
–
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
–
Adres konsumenta(-ów)
–
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji
papierowej)
–
Data
(*)
Niepotrzebne skreślić.